Tisztelt Ellátottunk, Tisztelt Hozzátartozók!

A kistérségi humán szolgáltató központ a koronavírus-járvány terjedésének akadályozása és megelőzése érdekében a szociális és gyermekjóléti feladatokat ellátó intézményeiben megváltozott szolgáltatási renddel működik a veszélyhelyzet visszavonásáig. --Minden intézkedés és szolgáltatási rend változás az ügyfelek érdeke és védelme mellett, a szociális szakemberek védelmét is szolgálja.

Kérünk, minden jelenlegi és jövőbeli ügyfelünket, a szolgáltatások igénybevételénél vegyék figyelembe a kialakult helyzetet, törekedjenek a személyközi kapcsolataik korlátozására a hivatalos ügyeik intézése során.

A KHSZK változatlanul olyan széles szolgáltatási kínálatot biztosít, amely lehetővé teszi valamennyi igénybevevő problémájára a megoldást és a választ a kritikus helyzetben is.

Lényeges változás viszont, hogy az eddigi személyes találkozások helyett több szolgáltatásnál az elektronikus és telefonos kapcsolattartás lesz a jellemzőbb.

Természetesen krízishelyzet és válsághelyzet esetén a megfelelő védőeszközök és védőintézkedések alkalmazásával a személyes találkozás és elérhetőségünk biztosított, a nyitvatartási rendnek megfelelően.

KÉRJÜK IDŐS ELLÁTOTTJAINKAT, A BETEGSÉGGEL KÜZDŐ ELLÁTOTTJAINKAT, MARADJANAK OTTHON!

A szociális étkezés keretében a napi egyszeri meleg ételt tudjuk biztosítani.

A házi segítségnyújtás, a támogató szolgáltatás, a közösségi ellátásokban résztvevőket a bevásárlással, a gyógyszerek kiváltásával tudjuk segíteni annak érdekében, hogy e miatt se kelljen otthonukat elhagyni.

A gyermekes családok az oktatási – nevelési intézmények bezárását követően is tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy gyermekikkel sok-sok beszélgetéssel, megértetik, ne járjanak csoportosan az utcán, ne játszanak a tereken!

A család és gyermekjóléti központ szociális munkásai az utcai szociális munka keretében kiemelt helyszínként fogják látogatni a parkokat és a tereket, és figyelmeztetni fogják a csoportosan e helyszíneken lévő gyermekeket, melyről a szülőket és az iskolákat is értesíteni fogják. Ez mindannyiunk érdekében fog történni!

MARADJANAK OTTHON A SAJÁT, ÉS MINDENKI ÉRDEKÉBEN A VESZÉLYHELYZET FENNÁLLÁSÁIG! VIGYÁZZANAK MAGUKRA ÉS EGYMÁSRA!

Köszönjük együttműködésüket!

Maka Piroska Igazgató

A szolgáltatások, azok elérhetőségei az alábbi legördülő elemekben találhatók szervezeti egységenként.

A koronavírus-járvány terjedése miatt az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány megelőzése céljából az Országos Tiszti Főorvos határozata értelmében látogatási és kijárási tilalom van érvényben.

Az intézmény területét elhagyni kizárólag munkavégzés céljából, szükséges egészségügyi vizsgálatok elvégzése érdekében, és különösen méltányolható helyzetben (pl: közeli hozzátartozó halála esetében) az intézményvezető külön engedélyével lehetséges.

A lakók látogatókat továbbra sem fogadhatnak!

Telefonos elérhetőség.: +36 37/303-921
Email:csao@gyongyosikisterseg.hu

A koronavírus-járvány terjedése miatt az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány megelőzése céljából az Országos Tiszti Főorvos határozata értelmében a 15 fős átmeneti szálláson látogatási és kijárási tilalom és felvételi zárlat van érvényben.

Az intézmény területét elhagyni kizárólag munkavégzés céljából, szükséges egészségügyi vizsgálatok elvégzése érdekében, és különösen méltányolható helyzetben (pl:közeli hozzátartozó halála esetében) az intézményvezető külön engedélyével lehetséges.

A nappali melegedő és éjjeli menedékhely esetében biztosítjuk a folyamatos intézményben történő benntartózkodás lehetőségét fokozott épület- és személyi higiéniai feltételek biztosításával és betartatásával.

Intézményi telefonszám: +36 37/303-379
Email: hajlektalan@gyongyosikisterseg.hu
Az utcai szociális munka változatlan rendben működik.
Utcai szociális munka telefonszáma: +36 70 881 0540

2020. március 17-től kizárólag csak kiszállítással biztosítja térítés ellenében az intézmény a napi egyszeri meleg ételt.

A kiszállítással biztosított étkezés napi intézményi térítési díja 750 Ft, a személyi térítési díjhoz jövedelem igazolás szükséges, mert a tényleges fizetett térítési díj a jövedelem függvényében kerül megállapításra.

A megállapított térítési díjról az intézmény írásban értesíti az igénybe vevőt. A veszélyhelyzet elhárulása után kerül majd sor a megállapodások aláírására az ellátott részéről.

A Lokodi úti telephelyen személyes ügyintézésre nincs lehetőség! Megértésüket köszönjük! Maradjanak otthon és vigyázzanak magukra!

Új kérelmet benyújtani kizárólag csak telefonon lehet a +36 37 507-011 és a +36 30 851 52 93 telefonszámon munkanapokon 9:00-15:00 óra között.

Ezeket a telefonszámokat hívják akkor is, ha bármi oknál fogva le kell mondaniuk az étkezést. Ezt minden nap 8:30 lehet megtenni.

Email elérhetőség: naplemente@gyongyosikisterseg.hu

A gondozó a veszélyhelyzetben csak olyan esetben végez lakáson belül testközeli gondozást, ha a kliens nem rendelkezik támogató családi háttérrel lakóhelyén, vagy annak közelében, továbbá, ha az ellátott fokozott gondozási igénnyel rendelkezik. Illetve az ellátott nyilatkozik arról, hogy igényli-e a testközeli gondozást a gondozótól.

A fokozott gondozási igény megállapítása az intézményvezető hatásköre a gondozási szükségletmérés eredménye, és az ellátott jelenlegi állapota alapján. Fokozott gondozási igénnyel rendelkező ellátottat a gondozó csak védőruházatban lát el.

Lakásban kizárólag csak a minimum szükséges gondozási idő alatt tartózkodik, és más tevékenységet (pl: lakókörnyezet tisztántartása, mentális beszélgetés stb) nem végez!

Az ellátottak és gondozójuk közötti kapcsolattartás módja nem fokozott gondozási szükséglet esetén:

  • munkanapokon a megtervezett gondozási időben a gondozó hívásával telefonos kapcsolattartás történik.
  • veszélyhelyzet esetén az ellátott hívhatja munkaidőben a gondozó közvetlen mobilszámát.
  • bevásárlások, gyógyszerkiváltás alkalmával személyes találkozás lakáson kívül kizárólag a terméke átadása céljából.

A vásárlás és gyógyszerkiváltást változatlanul biztosítjuk minden ellátottnak.

Új ellátott felvétele koronavírus veszélyhelyzet idején:

Házi segítségnyújtást új ellátott számára csak bevásárlás és gyógyszer kiváltás esetére biztosítunk.

Kizárólagosan telefonos igénybevétel a +36 37 786-130 és a +30 558 96 43 telefonszámokon, munkanapokon 9:00-15:00 időszakban lehetséges.

A veszélyhelyzet visszavonásáig a szolgáltatás igénybevételéhez nem kell a kérelmet és megállapodást aláírni, és az orvosi igazolást bemutatni, a veszélyhelyzet elhárulását követően viszont ez pótlásra kerül. A szolgáltatást térítésmentesen biztosítjuk.

A klubtagokkal telefonon tartunk kapcsolatot, rendszeresen érdeklődünk szükségleteikről, állapotukról.
Napi egyszeri meleg étkezést kiszállítással biztosítjuk az önkormányzatok szociális étkeztetése szolgáltatáson keresztül.

Kérjük, maradjanak otthonukban a veszélyhelyzet idején!

A gondozók és az önkormányzatok a napi bevásárlás és gyógyszerkiváltásban is segítséget nyújtanak minden klubtagnak. A gondozók és az önkormányzatok a napi bevásárlás és gyógyszerkiváltásban is segítséget nyújtanak minden klubtagnak.

Idősek Klubja – 3200 Gyöngyös, Visonta út 2.
Tel.: +36 37/786-130; +36 30 558 96 43
Email elérhetőség: idosklub@gyongyosikisterseg.hu

Gyöngyöspatai Idősek Klubja – Gyöngyöspata, Fő út 65.
Tel.: +36 30 205 08 52

Gyöngyössolymosi Idősek Klubja, Szabadság út 139.
Telefonszám: +36 30 205 08 52

Az intézmény 2020. március 17-től zárva tart, az intézmény épületében a szolgáltatások felfüggesztésre kerültek. Napi egyszeri meleg étel kiszállítással biztosított számukra, melyet az alábbi telefonszámon igényelhetnek ellátottjaink: +36 37/507-014; +36 70 340 59 47

Bevásárlást, gyógyszerkiváltást a gondozók és a támogató szolgálat közreműködésével biztosítjuk.

Telefonos kapcsolattartás az intézmény irányából is megtörténik annak érdekében, hogy a mentális egészség megőrzése mellett, felmérjük a napi szükségleteket, és problémákat és lehetőségeinkhez mérten kezeljük azt. Tehát rendszeresen hívunk minden ellátottat beszélgetés és igényei felmérése céljából.

Tekintettel arra, hogy a fogyatékosság, és ahhoz társuló betegségek miatt a fogyatékkal élők az idősek mellett szintén kiemelt kockázati célcsoportot jelentik, kérjük őket és családjaikat, maradjanak otthon, és keressék az intézményt ők is, ha csak beszélgetni szeretnének akkor is, de vásárlás, gyógyszerkiváltás esetén különösen!

Telefonszám: +36 37/507-014; +36 70 340 59 47
Email elérhetőség: hetszinvirag@gyongyosikisterseg.hu

Az intézmény 2020. március 17-től zárva tart, az intézmény épületében a szolgáltatások felfüggesztésre kerültek. Napi egyszeri meleg étel kiszállítással biztosított számukra, melyet a közösségi ellátás gondozói szállítanak otthonukba hétfő-pénteki napokon.

Bevásárlásban, gyógyszerkiváltásban a gondozójuk és szintén a közösségi ellátás segít.

Telefonos kapcsolattartás az intézmény irányából is megtörténik annak érdekében, hogy a mentális egészség megőrzése mellett, felmérjük a napi szükségleteket, és problémákat és lehetőségeinkhez mérten kezeljük azt.

Kérünk minden ellátottat, és családjaikat is, maradjanak otthon, és keressék az intézményt ők is vásárlás, gyógyszerkiváltás miatt, de ha csak beszélgetni szeretnének akkor is!

Telefonszám: +36 37/312-576; +36 30 851 63 14
Email elérhetőség: 1alap@gyongyosikisterseg.hu

Lokodi úti telephelyen a személyes ügyfélfogadás szünetel.

Online és telefonos szolgáltatás biztosítása történik az alábbi szolgáltatási elemeknél: tanácsadás, esetkezelés, mentális gondozás, krízishelyzet kezelése, információnyújtás. Csak nagyon indokolt esetekben biztosítunk a koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzetben az igénybe vevő lakóhelyén esetkezelést és krízisintervenciót.

MÁS TELEPÜLÉSEKEN SZOCIÁLIS ÉTKEZÉS ELÉRÉSÉBEN A LAKÓHELY SZERINTI ÖNKORMÁNYZATTAL A KÖZÖSSÉGI GONDOZÓK KÖZREMŰKÖDNEK ÉS FELVESZIK A KAPCSOLATOT.

Kérjük ügyfeleinket törekedjenek az online és telefonos kapcsolattartásra, mely utóbbinál az ingyenes visszahívás lehetőségét biztosítani fogjuk! csak a legszükségesebb esetben hagyják el otthonukat.

Telefonszám: 37/507-012; +36 30 851 63 14
Email: kozossegi2@gyongyosikisterseg.hu

Szállítási szolgáltatás a koronavírus miatt elrendelt veszélyhelyzet miatt ellátotti érdekből szünetel.

Személyi segítés a már megállapodással rendelkező ellátottaknál a megváltozott szolgáltatási rend alapján biztosított, melyről személyre szabott tájékoztatást nyújt az intézmény.

Lakásban kizárólag csak a minimum szükséges gondozási idő alatt tartózkodik a gondozó, és más tevékenységet (pl: lakókörnyezet tisztántartása, mentális beszélgetés stb) nem végez!

Az ellátottak és gondozójuk közötti kapcsolattartás egyéb módja:

  • munkanapokon a megtervezett gondozási időben a gondozó hívásával telefonos kapcsolattartás történik.
  • bevásárlások, gyógyszerkiváltás alkalmával személyes találkozás lakáson kívül kizárólag a termékek átadása céljából.
  • A vásárlás és gyógyszerkiváltást változatlanul biztosítjuk minden ellátottnak.

Új ellátott felvétele támogató szolgálathoz koronavírus veszélyhelyzet idején:

Fogyatékos személy számára intézményi jogviszonyt csak bevásárlás és gyógyszer kiváltás esetére kötünk.

Kizárólagosan telefonos igénybevétel a +36 70 340 59 47 és a 37/507-14 telefonszámon lehetséges 8:00-15:00 óra között.


A veszélyhelyzet visszavonásáig a szolgáltatás igénybevételéhez nem kell a kérelmet és megállapodást aláírni, és az orvosi igazolást bemutatni, a veszélyhelyzet elhárulását követően viszont ez pótlásra kerül.

Email elérhetőség: hetszinvirag@gyongyosikisterseg.hu

A szociális és gyermekjóléti alapellátást nyújtó intézmények (Család és Gyermekjóléti Szolgálat és Család és Gyermekjóléti Központ Gyöngyös Lokodi út 7.) esetében személyes érintkezéssel történő ügyfélfogadás csak nagyon indokolt esetben lehetséges, a kliens és segítő között 2 méter távolság megtartásával. A folyosói váróban egyetlen ügyfél tartózkodhat, többiek az udvaron várakoznak.

Kizárólag a Lokodi úti telephelyen érhető el a korlátozott ügyfélfogadás, területi irodáink zárva tartanak.

Kérjük ügyfeleinket, telefonon keressék segítőjüket időpont egyeztetés céljából. telefonszámok a területi irodák ajtaján kifüggesztésre kerültek.
De bármely esetben az alábbi telefonszámokon és email címeken lehet bejelentést tenni munkanapokon 8:00-16:00 óráig:

Család és Gyermekjóléti Szolgálat 37/507-016
csaladsegito@gyongyosikisterseg.hu
gyermekjolet@gyongyosikisterseg.hu

Készenléti szolgálat telefonszáma, mely munkaidőn túl, és hétvégén is hívható: +36 30 699 3670 Tanácsadások során személyes találkozások 2020. március 19-től szünetelnek, de telefonos elérhetőség biztosított a tanácsadás idejében előzetes egyeztetés alapján a pszichológiai és jogi tanácsadásra vonatkozóan. A tanácsadások e formáját elfogadó ügyfeleket az intézmény telefonjáról fogjuk hívni a megbeszélt időpontban. A kapcsolattartási ügyelet a személyes találkozások, érintések elkerülése okán – mely a vírus terjedésének fő forrása- 2020. március 20-tól szünetel az ügyfelek érdekében! Jelzőrendszeri megkeresés folyamatosan biztosított a fenti telefonszámokon. Jelzésre minden esetben a szociális munkások védőruházatban felkeresik a családokat. Az alapellátásban és védelemben lévő gyermekek és családjaikkal történő kapcsolattartás telefonon történik a szolgáltatás részéről. Az ügyfelek nyitvatartási időben bármikor kereshetik a családsegítőt és az esetmenedzsert a megjelölt telefonszámokon.